Přeskočit na hlavní obsah

Toulky po Česku: Jeseníky 2015



Ahoj všem!


Poslední 3 víkendy jsem měla trošku cestovatelské - byla jsem v Praze a Nymburku, poté jsme jeli do Jeseníku a posledně jsme byli na návštěvě v Beskydech u příbuzných. A o Jeseníkách se budeme dneska bavit.


Do Jeseníků jsme jeli přesněji do Dolní Moravice, na Chalupu u Matúšů, kde provozuje penzion a steak house jedna naše známá. Chalupa je velmi pěkně opravená, nachází se v malé vesničce, kde je božský klid a slyšíte jen zurčení potůčku, který je přímo naproti.

Steaky dělá naprosto geniální! Opravdu vaří se zde skvěle, takže pokud máte v zimě v plánu jet na hory, určitě se nechte ubytovat zde - nejenže to budete mít poté kousek do Karlova na lyžovačku, ale ještě blíž budete mít 4-sedačkovou lanovku u penzionu Avalanche.

Ale už se přesuneme k tomu, o čem jsem chtěla dneska psát. A to o návštěvě Karlovy studánky.

Karlova Studánka



Je to místo, kam jezdí lidé si odpočinout, převážně do lázní. Je to maličké město, které má opravdu jen pár krásných historických dřevěných domů a jinak nic moc. Projdete jej odshora dolů ani ne za necelou hodinu (pokud se kocháte).

Tílko: z USA
Lněné kraťase: C&A
sandále: CCC
Sluneční brýle: Avon
Hodiny: Rotax


Tabule s naučnou stezkou je přímo u vodopádu

My jsme zaparkovali hned na začátku lázeňského města a šli se podívat na uměle vytvořený vodopád. Vodopád byl vytvořen uměle, jelikož bylo potřeba odklonit jedno z ramen řeky Bílé Opavy. Vodopád je asi 20 m vysoký a vede okolo něj i naučná stezka. Jelikož jsme jeli jako rodinka, tak jsme snesli kočárek po schodech k vodopádu a okolo něj jsme se vydali dále do městečka.


Nešli jsme moc dlouho takovým mini lesíkem okolo řeky a došli jsme na hlavní silnici, kde jsem viděli tento krásný pitný pavilon, kde si může veřejnost (i pacienti lázní) načepovat minerální pramen - Vilémův pramen. Já osobně tyto prameny moc nemusím, vadí mi v nich nadmíra železa, ale komu to nevadí, je to skvělé osvěžení a léčení.



Ještě před pitným pavilonem je Info centrum, kam jsme s mámou zavítali pro nějaký prospekt ohledně Karlové Studánky. Dostali jsme mapku s popiskama jednotlivých vilek a něco málo o městečku. Samozřejmě jako v každém infocentru tam bylo plno lidí a hlavně serepetiček na prodej - drahé kameny, skleněné mini zvířátka, kožené náramky, kuchyňské doplňky a další.




Zda-li víte, ve kterém filmu se objevil tento hotelový komplex? Ano? Hádáte správně, byl to film S tebou mě baví svět, jak tatínek Pepína chodil za svou manželkou zpěvačkou na hotel každou noc. A je tam ta super scéna, jak utíká přes balkon pryč.



Šli jsme dál z kopečka okolo hlavní silničce a prošli jsme okolo této krásné hudební hale, kde se právě konala nějaká svatba. Jako abych Vám pravdu řekla, vůbec jsem svatebčanům, nevěstě a ženichovy to počasí moc nezáviděla. Bylo horko na zdechnutí i ve stínu a ještě ke všemu nefoukal žádný vítr. Celkem mazec v těch dlouhých šatech. Stejně nejlepší byl komentář mojí mamky: opovaž se někdy vdávat v létě! a já na ní, jako proč ne? A máma: Protože teče cukroví! :D To je fakt, takové trubičky vám opravdu nevydrží také vedro.



Opravdu toto lázeňské městečko je strašně krásné, malebné, skoro všechny budovy jsou dřevěné a je tu božský klid, ale nemohla bych sem jet na více dní než na pouhou otočku, protože bych zde umřela nudou, je to opravdu malinké.

Rešovské vodopády

UPOZORNĚNÍ: Pokud máte malé děti, rozhodně na vodopády nechoďte. Je to neuvěřitelně prudký kopec a děti to opravdu moc nezvládaj.

Po návštěvě Karlové Studánky a obídku v místní restauraci jsme vyrazili na Rešovské vodopády. Hodně lidí nám říkalo, že je to 1,5 km dlouhá cesta, že je to kopec atd, ale my jsme na to nějak nedbali, takže jsem nechali kočárek v autě a vzali jsme roční dítě a šli pěkně se podívat na vodopády. Pěkně debilní nápad, opravdu. 

Za a) neměli jsem ani pořádné boty a cesta je celkem kamenitá a nerovná, takže v sandálcích či pantoflích je to celkem sebevražda, takže kdo se sem chce vydat, pevnou obuv a pevný nervy.
a za b) bylo příšerné horko a ještě v tom vedru na cestu zpátky šplhat ten obrovský kopec? Ne děkuji, příště rady průvodců vyslechnu.

Ale abych nebyla jen pesimistická, vodopády jsou naprosto krásné. Jsou schované v lese a je jich hned několik. Já jako jediný silný jedinec z rodiny jsem šla až přímo k vodopádům je vyfotografovat a pojďte se kochat se mnou.



pohled dovrchu

Vodopády se táhnou ještě několik metrů nahoru, ale já jsem měla opravdu špatné boty, dřevěné lávky a schůdky byly hodně vlhké od vody a navíc se bojím výšek, takže jsem vyšlapala jen na první plošinu, kde jsem udělala pár fotek a šla jsem opět zpátky. 

Jelikož jsme zde byli jen na víkend, tudíž celý volný den byla jen sobota, stihli jsme pouze tyto dvě místa, ale myslím si, že to bylo opravdu výživné - jak po kulturní tak fyzické stránce.

A co vy, byli jste někdy v Jeseníkách? A udělali jste někdy taky takový špatný výlet?

Přeji pěkný zbytek dne,
Amaya

Komentáře