Přeskočit na hlavní obsah

Toulky po Česku: Praha 2015

Ahoj všem!

o víkendu jsem s přítelem jela k jeho rodičům do Nymburku (střední Čechy, pro ty co neví kde toto město leží :) ).

Přijeli jsme v pátek večer a v sobotu jsme jeli na návštěvu za jeho bratrem do PRAHY. Ačkoliv jsem v Praze byla několikrát, vždycky mě uchvátí.


Hned na začátku jsme z Nymburku hl. n. jeli na Masarykovo nádraží v Praze tímto dvoupatrovým vlakem. Seděli jsem bohužel moc vepředu, takže jsem nemohli jít do patra, kde je pouze 1. třída. Pro příště víme, že máme jít více doprostřed, kde jsou i nahoře 2. třídy.





Po hodině a čtvrt jsme dorazili courákem na Masarykovo nádraží, kde jsem ještě pár minut čekali na bratra, a naskytl se nám aspoň pohled na historickou tramvaj. V okénku jsem zahlédla cenu za tramvajovou historickou linku a nepřijde mi moc dát 35 kč za dospělou osobu za to, že se projedete historickou tramvají (mě jako brňákovi se to slovo divně píše, mám stále chuť psát Šalina :D )



Abych pravdu řekla, v Praze to pořád žije. Šli jsme od nádraží směrem k Palladiu, kde jsme narazili na nějaké slavnosti - opravdu nevím co to bylo, ale kluci tam hráli fotbalový kulečník, točilo se tam pivo a slečny v krojích se zástěrou rozdávaly letáčky na degustační menu do jednoho pivovaru. Tak jsem si dali jedno pivko a pokračovali dále.


Pokračovali jsme dále kolem Prašné brány  na Staroměstské náměstí. Cestou jsme potkali výše ukázaného pána, který dělal bubliny pomocí provázku a byly fakt obří!



Dále jsme potkali takovou malou stavbu z cihliček, které si mohli lidi koupit a různě nazdobit a přidat ke stavbě. Pokud jsem to dobře pochopila, koupí cihly jste přispěli na nějakou charitu, ale nevím na jakou. Ale vypadalo to celkem krásně ty barevné cihličky.



Nejvíc mě ale potěšilo, že jsem v Praze našla restauraci (spíš fast food), který se jmenuje ZEBRA! Já jako milovník tohoto bílo-černého koně jsem prostě měla tendenci tam jít, ale kluci mě zastavili, tak příště!



No a dorazili jsme na Staroměstské náměstí. Zde bylo taky plno lidu - stánky s občerstvením, hudba, plno turistů, asi taková typická Praha. Ačkoliv nebyla celá hodina, plno lidí postávalo u Orloje a očividně čekali, až se začne hýbat.



Spíš více mě ale na staromáku zaujalo podivné vozítko, kde jeden šlape a ostatní se i se svým nápojem nechají vozit - co ti lidi opravdu už nevymyslí.



Ze staromáku jsem se přesunuli do Kolkovny na pivičko a nějakou mňamku, jelikož jsme s přítelem začínali mít hlad.


Já jako správná foodie ze Zomato jsem musela vše zdokumentovat a ohodnotit. Ale moc nadšená jsem z této restaurace nebyla.

Jelikož jsem neměla chuť na pivo, dala jsem si domácí rozmarýnovou limonádu, kteá byla vynikající, ani bych neřekla, že to byl rozmarýn, chutnala božsky.

Přítel si dal guláš - ten z něho určitě neměl radost. Dostal hromadu cibule,dva bramboráčky, které byli ještě ke všemu z pytlíku a vůbec mu nechutnali. Maso měl šlachovitý a sotva jej požvýkal a omáčka takový průměr.

To moje špaagety Aglio olio e peperoncino taky nebyli žádný zázrak. Ocenila jsem, že špagety byli čerstvé, ale to bylo asi jediné. Petrželky jsem v nich moc neměla, chilli paprička mi připadla, že nepálí, česneku jsem našla v celé porci tak 4 kousky, ale aspoň parmazánových hoblinek bylo požehnaně. 

Odcházela jsem zklamaná. Snad příštější návštěva Prahy a jejího jídla mě víc nadchne.

A co vy, taky rádi jezdíte do Prahy?

Pěkný zbytek dne,
Amaya

Komentáře

  1. Pěkný článek :-)

    http://wormake.blogspot.cz/2015/08/makeup-10x-jinak-paletka-e-style-charm.html

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář ^^