Přeskočit na hlavní obsah

Quiche ala Caprese! | Malý kousek léta


Dobré ráno milí gurmáni!

Dlouho jsem doma nepekla žádný slaný koláč a tak jsem se rozhodla pro tento jednoduchý quiche. Je velmi chutný, křehký a můžete si udělat různé kombinace chutí, buď alá co dům dá a nacpete tam vše, nebo si promyslíte, jaké chutě byste rádi nakombinovali.

Já si chtěla tak trochu přivolat léto, chybí mi teplo, sluníčko, nošení minima oblečení a ne chodit jako nabalený sněhulák v x vrstách abych nezmrzla a ještě ke všemu jsem v tom nemotorná.

Na těsto do dortové formy o průměru 26 cm a budete potřebovat:

  • 80 g másla při pokojové teplotě
  • lžičku soli
  • 180 g hladké mouky (já použila jemně mletou žitnou mouku)
  • 2-5 lžic vody na spojení
Na náplň:
  • 2 mozzarelly
  • 1 vajíčko
  • trocha smetany na vaření - jen na získání barvy a chutě

  1. Z výše uvedených ingrediencí vytvořte těsto, které se nerozpadá a drží pohromadě. Jelikož se máslo touhle činností dost zahřeje, vytvořené těsto dáme na 1 hodinu do lednice, aby se zchladilo.
  2. Začneme vyvalovat těsto. Nejlépe to jde, když si jej dáte mezi dva pečící papíry, lépe se Vám potom bude i přendávat do připravené formy. Vyválíte těsto do výšky asi 0,3-0,5 cm. Rovnoměrně jej poté rozložte v pečící formě a přebytečným těstem čouhající mimo plech zalepte případné nedokonalosti.
  3. Zase šoupneme na půl hodiny těsto do ledničky. Během té doby si vyhřejeme troubu na 200 °C.
  4. Připravené těsto asi na 10 místech propícháme vidličkou, přikryjeme alobalem a ten zatížíme čočkou, fazolí či suchou cirznou. Předpékáme 10 min. Zatěžujeme těsto z prostého důvodu - během předpékání se bude nafukovat, ale my jej potřebujeme naprosto rovné, k tomu nám poslouží právě zátěž.
  5. Po předpečení sundáme alobal i s obsahem a vyhodíme. Z pečené čočky už nic kloudného nevytvoříme. Ztlumíme troubu na 180°C. Polovychladlý korpus potřeme rozkvedlaným vajíčkem a na 5 min dáme zpátky do trouby.
  6. Nyní máme korpus připravený k plnění! Já jsem použila dvě velká rajčata nakrájená na kolečka a prokládala jsem je s plátky mozzarelly, celkem mi na to padli necelé dvě mozzarely. Naskládala jsem je dokolečka přes sebe a vše zalila zbytkem rozšlehaného vajíčka s jedním na víc a trochou smetany, aby dostalo lepší chuť a strčíme na cca 15-20 minut ještě do trouby na oněch 180°C. Až začne sýr zlátnout, je hotovo!







A co vy, taky se Vám stýská po létě a přivoláváte si jej pomocí letních jídel?

Krásnou středu,
Amaya

Komentáře

  1. Tak toto vyzerá extra mega super. Určite skúsim doma

    Pozývam teba aj tvojich čitateľov na moju extra MEGA GIVEAWAY (4 súťaže v 1) v ktorej si môžeš zasúťažiť o poukážky ale aj o viac ako 40 pruduktov z kozmetiky, knihy či šperky

    OdpovědětVymazat
  2. Ten koláč sa ti podaril.

    www.citygirl159.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář ^^