Přeskočit na hlavní obsah

Pečený losos s bylinkovou omáčkou


Milí gurmánci,

asi to znáte, když dostanete chuť na rybu, raději se vydáte na ni do restaurace, protože za domácích podmínek ne každej umí dobře rybičku udělat. Přiznám se, já jsem byla jedna z takových lidí, ale naučila jsem se dělat úžasného lososa, který není vysušený, ale krásně šťavnatý a když k němu přidáte skvěle opečené brambory a nějakou bylinkovou omáčku, budete se olizovat až za ušima!

Budeme potřebovat:
- porci lososa s kůží - je to opravdu důležité mít filet i s kůží, jelikož je to daleko chutnější a tu kůži samozřejmě nemusíte jíst
- hezké brambory, které budou mít dobrou omyvatelnou slupku abychom je mohli pěkně opéct
- smetanu na vaření 12%
- čerstvé bylinky - v mém případě bazalka
- trochu másla


Postup:
Jelikož lososa je brnkačka, připravíme si brambory. Omyjeme důkladně od hlíny, ale slupku necháme, nakrájíme na malé kostečky, dáme do zapékacího skla a pořádně promícháme s olejem (já používám řepkový). Dáme do trouby na 180°C a pečeme do změknutí (cca 20-30 min)

Když jsou brambory z půlky měkké, začnu si připravovat lososa. Filety si opláchnu a vysuším do papírové utěrky, protože nechceme přebytečnou vodu zbytečně na pánvičce.

Začnu pro některé úplně nepochopitelně. Vezmu si pánvičku, kterou si rozehřeji na maximum a položím na ní kůží dolů díl lososa. Jelikož je kůže tučná, nebudeme potřebovat žádný olej. Necháme tak minutku opékat, dokud zespodu nebude jako chips. Poté lososa ze všech stran na 10-15 vteřin necháme zatáhnout a přendáme na zapékací sklo (stačí horní díl, nebudeme zakrývat).

Zataženého lososa dáme na 180°C na 15 min péct do trouby společně s bambory. Než se nám v troubě vše dopeče, vrhneme se na bylinkovou omáčku.

Nasekáme si bylinky, které máme dostupné doma, já měla bazalku. Na pánvičku po lososu dáme trochu másla a necháme rozpustit. V troše smetany rozmícháme malé množství hladké mouky. Smetanu s moukou zamícháme do zbytku smetany. Na máslo dáme bylinky, které necháme trošku prohrát a přilijeme smetanu. Necháme trošku probublat, aby se nám mouka v ní uvařila.

Poté už jenom servírujeme!

Dobrou chuť!
Amaya


Komentáře

  1. Odpovědi
    1. já právě taky, ale vždy jsem jedla jen takovou vysušenou chuděrku, ale můj postup dělá lososa neuvěřitelně šťavnatej a chutnej :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za každý komentář ^^